Гідропідсилювач керма (ГУР) забезпечує легкість обертання керма при повороті коліс як на нерухомому, так і на рухомому автомобілі.
На перших машинах підсилювачі керма не потрібні були, так як невеликі швидкості руху обумовлювали невисокі вимоги до керованості, та й шини були порівняно вузькими, з невеликою плямою контакту. Тоді для зменшення зусилля на кермі застосовувалися кермові колеса великого діаметру. Ось водії і навертали величезні бублики по 5-6 оборотів від упору до упору.
ГУР - це механізм, основним елементом якого є насос. Насос ГУР приводиться в дію приводним ременем від колінчастого вала або електродвигуном. Насос качає масло з бачка і під високим тиском подає його в розподільник. Розподільник відстежує зусилля на кермі і строго дозовано допомагає повертати керовані колеса. Для цього використовується стежить пристрій, що задає елементом якого є торсіон, вбудований в розріз рульового вала. Коли машина стоїть або їде по прямій, то зусилля на рульовому валу немає і торсіон НЕ закручений. Відповідно, перекриті дозуючі канали розподільника, а масло зливається назад в бачок. Коли ж водій повертає кермо, колеса пручаються, торсіон закручується тим сильніше, чим більше зусилля на кермі, канали відкриваються і масло під тиском направляється в виконавче пристрій, який встановить колеса в положення, що відповідає положенню рульового колеса. Виконавчий пристрій, як правило, виконано заодно з рульовим механізмом. Як робочої рідини в гидроусилителях іномарок використовується масло ATF - те ж, що і в автоматичних коробках передач.
Більше цікавого про авто та мото на сайті: http://www.motobikecar.ru/2014/08/blog-post_17.html.
Вся найбільш цікава та актуальна інформація на одному сайті.
Підсилювач керма володіє ще однією корисною властивістю - він послаблює передачу на кермо уларов від нерівностей дороги.
Водієві слід пам'ятати, що більшість випадків виходу з ладу систем гідропідсилювача керма пов'язано не з виробничими дефектами, а з порушеннями необхідних умов експлуатації.
потрібно:
• регулярно перевіряти рівень масла в бачку;
• стежити за герметичністю системи і якнайшвидше усувати різні витоку;
• перевіряти і при необхідності регулювати натяг ременя приводу;
• своєчасно замінювати фільтруючий елемент і масло (один раз на 1-2 роки, а також при зміні його кольору).
• щоб ГУР не зламався, уникати утримання рульового колеса в крайньому положенні більше 5 сек. Це може викликати перегрів масла;
• тривала експлуатація автомобіля з непрацюючим насосом приводить до швидкого зносу деталей рульового механізму і розподільника, так як вони не розраховані на такий режим;
• уникати різких наїздів на бордюр, тривалий час перебувати в положенні з розгорнутими до межі колесами.
При швидкому наїзді на перешкоду відбувається дуже неприємна річ: гідропідсилювач керма погіршує інформативність при рулении, і водій не відчуває, в яких умовах знаходиться колесо. Встрибуючи на бордюр, він відчує лише невеликий поштовх на рульовому колесі. На машині без ГУР кермо відповів би дуже жорстким ривком, який запросто міг би заподіяти травму пальцях. З ГУР водій не відчуває навантаження на кермі, але це зовсім не означає, що автомобіль з легкістю долає будь-які бордюри. Насос гідропідсилювача, як вже була сказано, здатний розвивати високі тиску і тим самим підтримувати задане положення вала рульової рейки. При баскому наїзді на бордюр система буде намагатися зберегти колеса в заданому кермом положенні, що фактично спровокує жорсткий удар об бордюрний камінь. У такій ситуації дуже ймовірні пошкодження рульових тяг, рульовий рейки, шини і диска колеса. Схожі наслідки можуть настати при обертанні рульового колеса, коли колесо автомобіля щільно притиснуто до бордюру або колії. Система ГУР буде неухильно виконувати всі задають руху кермом, і якщо при цьому колесо обмежено в переміщенні, наполегливе рулювання неминуче завдасть шкоди рульовому механізму. Не можна газувати при круто вивернутих колесах.
Збільшення оборотів двигуна при вивернутому кермі викличе істотне підвищення тиск в ГУР, від чого можуть постраждати елементи ущільнювачів і насос.
При низьких же температурах істотно зростає в'язкість робочої рідини, що ускладнює її протікання через клапани, калібровані отвори і в цілому підвищує навантаження на всі елементи системи. У зв'язку з цим в сильні морози не слід починати рух на непрогрітому автомобілі, а при виїзді з місця стоянки по можливості уникати інтенсивного рулювання.
|