З вітчизняним автопромом дозволяється робити все що завгодно. Сміятися над ним, знущатися, називати його продукцію «відра з гайками», зневажати і вважати «породженням совка». Чи не дозволяється одне: визнати хоч якісь його заслуги. Пропонуємо відновити справедливість і згадати удачі.
Творця першого нашого автомобіля звали ... Гаррі Поттер. Вірніше, Жюльєн Поттера `. Він був швейцарцем. Його автомобільне відділення в бельгійському вагонобудівному заводі не приносило доходу. У Бельгії на машини попиту не було. Поттера вирішив пошукати щастя на стороні. У Німеччині та Франції робили свої «мерседеси» і «рено». Зате в Росії йому пощастило більше. Його апарат, майже точно «злизаний» з останньої моделі «мерса», встав в серію. Машину назвали «Руссо-Балт». Хоча сам автор наполягав на назві «Фондю».
Хто б міг сказати, що з випуску автомобілів ми зможемо майже обігнати США? Адже таке було! У 1938 р. СРСР вийшов на друге місце у світі з випуску машин. Німеччина і Франція залишалися далеко позаду. Суперничали монстри індустрії - Радянський Союз і США. Ми тоді відстали. Ненабагато. Та й легкових машин випускали в рази менше. Головною була знаменита полуторка - тяглова конячка всіх воєнних років.
У розпал Сталінградської битви, коли країна стікала кров'ю, віддається наказ: «Проектувати легковий автомобіль!» І в 1942-1943 рр.. створюється машина «Перемога». Перша назва, правда, було «Родина». Але коли товариш Сталін запитав: «І почому ж у нас нині« Батьківщина? »- Назву змінили. Це було перше в світі авто без підніжок і виступаючих крил. Реальний прорив! Шкода тільки, що в серію машина пішла тільки після війни. Але заздрили нам все, навіть американці.
Перший у світі позашляховик з суцільнометалевим кузовом створювався ще в 1938 р. Це був «ГАЗ-64». Зараз ми його знаємо під назвою «козлик». Цікаво, що, коли в 1942 р. машина надійшла у війська, наші воїни теж називали його іронічно - «Іван-віліс», «блоха-солдат» і навіть «пігмей». Можливо, через те, що поставки «віллісів» перекривали його поставки разів у десять. Але зате в Польщі «ГАЗ» оцінили по достоїнству. Шанобливо охрестили «Чапаєвим» і продовжували випускати майже до вступу до Євросоюзу.
Більше цікавого про автомобілі тут: www.motobikecar.ru.
Зокрема: стала известна дата начала продаж Datsun on-DO в России.
Пам'ятаєте, як «Шеф» з «Діамантової руки» хвалився своїм придбанням? Мовляв, на належну йому премію він придбає машину «Москвич» нової моделі. Хвалився не дарма. За такими машинами з модними «рубаними» формами черги шикувалися не тільки у нас. Чи не єдина дітище нашого легкового автопрому, яке йшло нарозхват навіть за кордоном. У всякому разі, для країн Скандинавії він припав дуже навіть до місця.
Знаменитий Лелик у виконанні Папанова кермував на «Волзі», «ГАЗ-21». До моменту виходу фільму вона дещо застаріла, але на самому початку виробництва (1957-1958 рр..) Була цілком порівнянна з яким-небудь просунутим «Фордом», «Шевроле» або «Рено».
Чотири роки тому мені довелося побувати в італійській провінції Базіліката. Суцільне сільське господарство, хоча столичне місто Неаполь і недалече. А на дорогах величезна кількість «Лад». І саме тих, що у нас називаються «дев'ятками» або «зубилами», а по-італійськи кілька витонченіше - «стамески». Тобто «scakpello». «А чого? - Здивувався шофер Джованні. - Для виїзду в місто у мене є «мерс», а для італійських сільських доріг «Лада» - найкраще, що можна знайти! »
|