З військових хірургів у підприємці - особистий досвід 30 - річного власника клініки
Я потомствений лікар , закінчив Московський медико- стоматологічний університет і ординатуру військового госпіталю ім. Вишневського. До приватній медицині прийшов просто . У госпіталі зустрічав безліч пацієнтів , готових платити за додаткові послуги. У них було бажання зайнятися здоров'ям , але катастрофічно не було часу. Допомагаючи їм знайти потрібного лікаря , я зрозумів, що, навіть пішовши з держструктури , буду забезпечений клієнтурою.
Мене досі запрошують асистувати , але роботу фахівця в клініці я для себе відмів: мені більше подобалася організаторська . При цьому людям , які збираються створювати власний медичний бізнес , я рекомендував би повчитися на кафедрі організації охорони здоров'я в якому-небудь вузі. Особисто я не пошкодував.
Завжди якісно та дешево.
Закінчивши ординатуру , я вирішив зрозуміти бізнес зсередини і знайшов роботу замдиректора приватної клініки. Я привів із собою перевірених лікарів , ми організували кілька безкоштовних днів здоров'я. У перші три місяці потік клієнтів зріс утричі. Через два роки власник клініки запропонував мені стати його партнером. Я позичив грошей у друзів і купив частину компанії , а ще через рік викупив клініку повністю .
Думав спочатку , що керівником працювати легше , ніж лікарем. Даєш завдання , і всі працюють . Але щоб система запрацювала , потрібно постійно все контролювати , самому вникати в процес.
1 . Років три тому я випадково разом з приятелем потрапив на конференцію з маркетингу . Вперше почув про формування попиту , довіру покупця , планування, маркетинг . Я став їздити на тренінги. Щоб клініка була успішною , треба постійно вводити нові позиції , спостерігати за новим обладнанням , методиками , розробляти маркетингові концепції . Інакше зустрінеш на рівні двох -трьох кабінетів. Десять років тому можна було почати , маючи в штаті двох фахівців , зараз мінімум сім - гінеколога , уролога , кардіолога , терапевта , невропатолога , лора , офтальмолога і хірурга .
2 . Якщо ви молоді , непросто буде поставити себе в роботі з підлеглими. Лікарі зі стажем - шановні люди , з досвідом і розумінням життя . До мене , наприклад , деякі наші доктора спочатку ставилися з недовірою. При цьому деяких , що прийшли з держструктур , доводилося вчити правильному спілкуванню з пацієнтами. Це вимагає великого такту .
3 . Я виробив підхід у визначенні відповідного для клініки доктора - у кожного має бути щось своє. Приміром у нашого косметолога - свій апарат для лікування шкіри , у судинного хірурга - ножиці з золотим покриттям. Якщо людина вкладає в себе , значить він зможе правильно будувати відносини з пацієнтом. У перший місяць роботи в моїй клініці лікар може дзвонити мені з будь-якими питаннями , входити без стуку , я готовий відповідати на всі електронні листи. Але якщо людина в перший місяць своїм правом не скористався , воно « згоряє» .
4 . Неможливо повноцінно розвиватися без нового обладнання. Іноді ми можемо дозволити собі купити той чи інший апарат відразу , але часто користуємося лізингом . Дуже багато проблем доставляють поставки обладнання. Для початку потрібно подивитися , як обраний вами прилад працює в інших клініках. Поставки великої техніки займають дуже багато часу: рентгенівський апарат з Данії ми чекали півроку. Установка теж нешвидка справа : щоб занести в будівлю томограф , нам довелося вирити котлован і пробити стіну клініки.
5 . Потрібні не тільки хороші лікарі. Спочатку у нас не було штатного техніка. Приходимо на роботу , а у нас УЗД - сканер зламався. У сервісному центрі лагодити будуть кілька днів. Я зрозумів , що треба самому дуже добре розуміти , як кожен прилад використовується , як до нього підходити. Якщо ви не відкриваєте одну клініку , а будуєте мережу , то краще мати власних фахівців з ліцензування . Існує маса тонкощів , що стосуються стандартних розмірів кабінетів , освітленості і т. п.
6 . Будь клініці потрібна інформаційна система . Виявилося , дуже складно заздалегідь зрозуміти , яка саме система тобі підійде , а налагодження займає від трьох місяців до півроку. У результаті ми поставили програму , витратили на освоєння рік і зрозуміли , що вона нам не підходить. Довелося міняти.
7 . Окрема тема - залучення клієнтів. Я сам довго думав , що в приватній медицині багато хто займається викачуванням грошей . Зараз розумію , що це міф , принаймні частково. Хороший спосіб привернути клієнтів - безкоштовні дні здоров'я. Вони безпосередньо збільшують потік людей. А от з купонними сервісами складніше. За підсумками першого місяця після початку продажу купонів ми опинилися в мінусі. Але відразу вирішили не відмовлятися , і виявилося , що через три- чотири місяці ті ж пацієнти приходять знову .
Взагалі я зрозумів , що процес організаторський і лікувальний - дуже різні речі. Трапляється , що і зараз я приймаю пацієнтів. Іноді веду важкі випадки , збираємо консиліуми . Багатьом друзям я сам розписую діагностику та лікування , направляю на консультації. Але на даний момент я швидше управлінець , ніж практикуючий лікар.
Записала Анастасія Жохова