«З комп'ютерами у нас відносини складні», - часто скаржаться представники дрібних, середніх і навіть великих фірм. І дійсно, є організації, де жодна тиждень не обходиться без проблем з технікою і ПЗ. Полчища вірусів, завалена спамом корпоративна пошта, втрата важливих даних, жующий папір принтер - далеко не повний перелік можливих напастей.
Навряд чи варто звинувачувати в цих проблемах нестерпний характер вашої техніки. Краще придивіться до людини, яка числиться у вас в штаті і відповідає за її обслуговування, - до сисадміну. Напевно він засиджується в курилці, повертається з обіду набагато пізніше, ніж належить, і регулярно спізнюється на роботу. А адже саме від нього залежить безперебійна робота комп'ютерів і ПЗ. Хочете оцінити, наскільки ця людина реально корисний вашої організації? Ознайомтеся з переліком обов'язків системного адміністратора і з'ясуйте, хто обслуговує ваші комп'ютери - ентузіаст або ледар. Отже, середньостатистичний адмін повинен ...
Всі системним адміністраторам рекомендую курсы системного администратора.
... Регулярно, хоча б щомісяця, робити резервні копії бази даних. Втрати інформації найчастіше пов'язані з виходом з ладу жорстких дисків, з вірусними атаками, з випадково віддаленим важливим документом. Чим частіше створюються резервні копії, тим менше шансів втратити цінні дані.
... Піклуватися про своєчасне оновлення антивірусів. Хороший системний адміністратор передбачає щоденне оновлення, адже з високошвидкісним Інтернетом ця процедура проводиться швидко і без затримок основного робочого процесу. Чим довше не оновлювалося ваше захисне ПЗ, тим більше воно нагадує сито, через яке можуть витекти важливі для вас дані: конфіденційне листування, паролі, внутрішні документи фірми.
... Робити генеральне прибирання комп'ютерів хоча б раз на півроку, а ще краще - раз на квартал. Під прибиранням мається на увазі саме чистка техніки, видалення скопилася в ній пилу і бруду. Чистота - запорука здоров'я не тільки людини, але і комп'ютера: системний блок, оброслий зсередини лахміттям пилу, не гарантує стабільної роботи мікросхем і не може правильно охолоджуватися.
... Стежити за безпекою Wi-Fi, якщо ваша компанія нею користується. При налаштуваннях цієї мережі параметри безпеки фактично не задаються. За статистикою, близько 2/3 Wi-Fi - слабка ланка в безпеці компанії. Ваш сисадмін повинен про це знати і задавати маршрутизатора настройки, що забезпечують роботу без ризиків. Зокрема, обмежувати або дозволяти потрібним користувачам доступ до інформації.
... Слідкувати за раціональним використанням Інтернету співробітниками. Якщо протягом робочого дня ваші підлеглі сидять в «Однокласниках», спілкуються по асьці і ріжуться в онлайн-ігри, значить, системний адміністратор не може або не хоче відстежувати цей процес.
... Налаштовувати і оновлювати ПЗ. Це слід робити не рідше ніж раз на рік. Скарги на «гальмують» комп'ютери - наслідок того, що така робота проводиться дуже рідко або не проводиться зовсім.
... Забезпечувати працездатність системи безперебійного живлення. Поганий той сисадмін, який сподівається на електричну мережу. Гроза, ураганний вітер, рясний снігопад і просто криві руки електромонтерів - все це може бути причиною проблем з електрикою. При наявності джерел безперебійного живлення, навіть якщо енергозабезпечення раптово перервалося, у ваших співробітників буде час, щоб спокійно закінчити роботу, зберегтися і правильно вимкнути техніку.
... Навчати співробітників роботі з новим ПЗ. Якщо у сисадміна знаходиться тисяча причин сунути людині під ніс підручник замість того, щоб пояснити якісь речі «на пальцях», в цьому теж немає нічого хорошого.
Такий перелік основних обов'язків системного адміністратора. Ваш підлеглий не справляється і з половиною? Це серйозний привід оцінити переваги IT-аутсорсингу і сказати недбайливому працівникові «прощай!».
|