У разі заборони імпорту старих іномарок - такі заходи зараз обговорюються в уряді - ціни на нові автомобілі середнього і преміального сегмента можуть вирости аж до 10%.
Нагадаємо, раніше помічник президента РФ Андрій Бєлоусов заявив, що в якості однієї із заходів у розглядається обмеження імпорту автомобілів до Росії. В першу чергу, за його словами, мова йде про старих машинах. Пізніше глава МЕР Олексій Улюкаєв висловив думку, що РФ недоцільно відповідати на санкції заходами, які зачіпали б яку-небудь іншу галузь, крім сільського господарства.
На думку експертів, опитаних РИА Новости, реалізація заборони призведе до подорожчання нових машин в Росії. "Підвищений попит, який буде штовхати ціни вгору, буде обмежений конкуренцією з виробленими в Росії машинами", - вважає принципал компанії Roland Berger Strategy Consultants Едуард Черкін. На його думку, зростання не перевищить 10%.
Олександр Ковригін, виконавчий директор "АСМ-холдингу", нагадав, що обсяг імпорту старих іномарок в порівнянні із загальною кількістю проданих в Росії машин досить малий, щоб зробити істотний вплив. За даними за минулий рік цей показник склав 5%. Причому більша частина з них була завезена так званим "сірим" чином. Тільки трохи більше 10% - легально через митницю.
Старший менеджер автомобільної практики PwC Сергій Литвиненко також підкреслює малу частку ввозяться старих автомобілів в загальних продажах.
Найбільш повні новини з авто-світу на сайті: http://www.motobikecar.ru/2014/10/opel-corsa.html.
Зокрема, Opel ознайомив автолюбителів з п'ятим поколінням Corsa.
За словами Ковригіна, відповідь заходи вдарили б по російському авторинку набагато сильніше, якби заборона торкнулася імпорту нових автомобілів. Тільки цього року в країну планується ввезти близько 800 тисяч нових іномарок. Однак такого розвитку подій не вийде через норм СОТ, яким підкоряється Росія.
Литвиненко впевнений, що навіть якщо приймуть заборона на нові іномарки, то торкнеться він далеко не всіх автовиробників - східні компанії, швидше за все, продовжать постачати машини на російський
ринок.
Ще один "рятувальний круг" - іномарки російського складання. Більшість іноземних автокомпаній, які роблять ставку на російський ринок, вже організували власне виробництво в країні. Обмеження на імпорт тільки підстебнуть їх розвивати автосборка в Росії. В цьому випадку, вважає Литвиненко, ціни на нові машини виростуть через їх нестачу, але поступово ринок заповниться автомобілями місцевого складання і автокомпаній з "несанкціонних" регіонів.
Аналітик "ВТБ Капіталу" Володимир Беспалов вважає, що підвищення цін на нові автомобілі все одно не уникнути. І справа не в потенційному заборону, а в падінні рубля. "Поточне підвищення цін на ринку не цілком враховує произошедшую девальвацію. І якщо ситуація буде залишатися такою, яка вона є, то після закінчення програми утилізації ми побачимо підвищення цін ще на 5-10%", - цитує агентство аналітика. Заборона імпорту, якщо буде, може викликати підвищення цін на машини певних брендів.
|