Мінекономрозвитку хоче прискорити ріст слабкого в нашій країні ринку електромобілів. Робити це планується не тільки за допомогою фінансових інструментів, але і за рахунок зростання локального виробництва електрокарів. Правда, без підтримки держави тут, швидше за все, не обійтися.
Як повідомляють "Ведомости" з посиланням на заступника директора департаменту міністерства Олега Плужникова, до кінця поточного тижня міністерство має намір внести в уряд план розвитку екологічно чистого транспорту в Росії.
Даний план складений за дорученням уряду. Основною його метою є зниження викидів парникових газів - причому план стосується тільки електромобілів і гібридів. Автомобілі на Газомоторні паливі йдуть окремою статтею - план щодо їх розвитку в Росії вже є. За словами Плужникова, новий документ буде прийнятий в кінці вересня - початку жовтня.
За даними видання, у розпорядженні якого є копія плану, документ розрахований на 2014-2017 роки. До грудня поточного року буде сформований доповідь уряду, в якому будуть описані податкові та митні заходи підтримки електротранспорту. Ще одна міра стимуляції росту даного сегменту ринку - схема пільгового кредитування та пільгового лізингу - буде розроблена до квітня 2015 року. Пропозиції щодо зниження ціни машин, стимулюванню локалізації та створенню сервісної інфраструктури з'являться до жовтня 2015 року.
У найближчі півтора року пропонується внести зміни до нормативно-правові акти, які полегшать умови для будівництва зарядної інфраструктури. Протягом наступного року федеральні чиновники сформулюють для своїх регіональних колег пропозиції, щоб ті також стимулювали використання екологічно чистого транспорту. Наприклад, можна дати власникам таких машин певні переваги при русі або парковці.
Ще більше актуальних новин на сайті: http://www.motobikecar.ru/2014/09/audi-a6-2015.html.
Завжди цікава та потрібна інформація. Всі новини з автосвіту. Будьте завжди вкурсі подій.
До лютого 2016 повинні бути підготовлені пропозиції про розширення держзакупівель такого транспорту.
Першим же ділом - до жовтня 2014 року - Мінекономрозвитку внесе до переліку показників оцінки діяльності регіональних органів влади критерії, що відображають ефективність підтримки виробництва екологічно чистого транспорту, розвитку зарядної інфраструктури.
Нагадаємо, перший офіційно поставляється в нашу країну електромобіль - Mitsubishi i-MiEV - з'явився у продажу на початку червня 2011 року. Незважаючи на минулі три роки, росіяни тільки знайомляться з даним типом транспортного засобу. Торік в країні було продано близько 100 електромобілів.
На початку поточного року уряд країни прийняв рішення обнулити імпортне мито на електромобілі. Завдяки цьому продажі даних машин, за прогнозами головного виконавчого директора Mitsubishi Motors в Росії Андрія Панкова, за підсумками 2014 мають зрости в 5 разів, до 500 автомобілів. Втім, навіть така динаміка не зробить цей сегмент ринку скільки-небудь помітним в загальному обсязі продажів (2780000 легкових і легких комерційних автомобілів в 2013 році).
Другим автовиробників, який налагодить імпорт електромобілів в Росію, має стати Renault. Французька компанія орієнтується на корпоративних клієнтів, зазначив директор зі стратегічного планування та партнерствам Renault в Росії Ніколя Ремиз.
Решта виробників електрокарів поки тільки придивляються до нашого ринку. Раніше представник BMW (у компанії є електричний i3) заявив АвтоВесті, що поставки i3 в РФ залежатимуть від ступеня розвитку зарядної інфраструктури.
Свій електрокар є і у "АвтоВАЗу". Електрична El Lada, побудована на базі попереднього покоління "Калини" в кузові універсал, вже пішла в дрібносерійне виробництво, але експлуатується поки також в основному
корпоративними клієнтами.
Продавати такі машини фізичним особам складно в першу чергу через високу ціни - нинішні технології поки не дозволяють наблизити собівартість електрокарів до аналогічного показника машин з традиційною силовою установкою.
За словами директора "АвтоВАЗу" з інжинірингу Сергія Аманова, прориву в сегменті не буде без підтримки держави. Гендиректор "Автостата" Сергій Целіков не без причин додає в список перешкод нерозвиненість зарядної інфраструктури. Заправки більш-менш активно будуються тільки в Москві, та й то, в даний час їх не більше 30.
Президент групи BMW в Росії Вольфганг Шлімме впевнений, що у російського ринку електромобілів хороші перспективи. Головне - переконати покупців у тому, що електрокар - не складне і зручна в експлуатації техніка. Правда, за словами Шлімме, тут знову ж важливо розвиток інфраструктури.
|