Цієї маленької північної країні знадобилося менше півстоліття,
щоб обрости безліччю цілком виразних,
ясних культурних асоціацій:
«шведська поп-музика», «шведський дизайн», «шведський кінематограф»,
навіть торенти в голові у більшості співвідносяться зі шведами з The Pirate Bay.
А за останні років 5-7 ще одне поняття — «шведська мода» — міцно закріпилося в цій асоціативної лінійці.
Прожектор уваги модного спільноти останні роки дійсно спрямований на Стокгольм: тут живуть гарні люди,
які вміють красиво поєднувати речі,
в надлишку вироблені локальними брендами.
Шведська мода і справді багата на імена,
навіть якщо перераховувати навскидку,
загальновідомих назв набереться точно більше десятка:
Rodebjer, Hope, Fifth Avenue Shoe Repair,
Acne, Filippa K, Minimarket, Cheap Monday,
Ann-Sofie Back, Sandra Backlund, Nudie Jeans,
J. Lindeberg, Tiger of Sweden.
Що дивно, поголовна схибленність на моді не виглядає штучною
і не викликає негайної реакції відторгнення:
тут немає ні дещиці надуманості і надриву, як в якому-небудь Мілані.
Здається, що всі ці прекрасноликие блондини і блондинки вже народжуються в розтягнутих футболках, подвернутых штанцях і ретельно покладеної недбалістю на головах.
Читайте також: Style Stockholm.
Взагалі термін «мода» не в повній мірі характеризує шведський підхід до одягу.
Вірніше, зовсім не характеризує.
Шведський дизайн не проповідує, не декларує, не тицяє пальчиком — ось це актуально,
а ось це немає. Шведська мода — це абсолютна проекція місцевого менталітету,
базується на ідеї гармонії людини й навколишнього його середовища.
Саме тому самі шведи так органічно виглядають у своїх стриманих інтер'єрах і на вулицях своїх міст.
Саме тому цілком закономірним здається і поява в Швеції творчих об'єднань на зразок Acne, що виросла з підприємства з пошиття джинсів в справжній дизайнерський конгломерат.
Під маркою, чий акронім шифрує виразне творче заяву —
Ambition to Create Novel Expression,
— не тільки створюють одяг, але і випускають велосипеди,
виготовляють меблі, та видають журнал.
Примітно і те, що шведська мода розвивається екстенсивно:
народні марки H&M і Weekday,
в чиїх текстильних завалах шведи приходять ритися сім'ями, мирно співіснують з творчістю дизайнерів начебто Сандри Баклунд,
яка шиє вручну кожен предмет одягу,
що логічним чином відображається на її ціні.
Усвідомивши величезний комерційний потенціал власної модної індустрії,
держава активно підтримує її розвиток і всіляко пропагує поняття «шведська мода»
в якості одного з основних експортних продуктів.
C 2005 року в Стокгольмі регулярно проводиться Fashion Week by Berns —
захід аж ніяк не декоративне,
з року в рік набирає комерційні обороти
і завоевывающее все більш вагомий авторитет.
|