функція рами
Рама - це головна частина мотоцикла. На ній кріпляться всі деталі байка. Це перша функція рами http://www.truehistoria.ru/ . Наступна функція рами - геометрична . Вона полягає в довжині колісної бази , рівня нахилу вилки , певного рівня центру тяжіння. Також рама повинна володіти достатньою жорсткістю , адже на неї діють дуже багато сил , що заважають керуванню мотоциклом. Це виражається в « Розковбас » мотоцикла на швидкості , в поворотах. Ще рама забезпечує розташування коліс на одній лінії. Розглянемо кожен параметр рами окремо .
Довжина колісної бази
Довжина колісної бази - це відстань між осями коліс байка. Тут правило одне - чим довше колісна база , тим більша стійкість мотоцикла на швидкості , але менша маневреність на низьких швидкостях. Все залежить від призначення мотоцикла : скутери , мопеди , кросові та міські мотоцикли роблять з короткою базою. Тут важливо хороша маневреність на низьких швидкостях. Драгстеров ( мотоцикли для участь в драг- гонках - гонка на прямий) робляться з максимально довгою базою .
центр ваги
Спочатку про горизонтальному розташуванні центру тяжіння. Він повинен знаходитися посередині колісної бази , тобто рівновіддалений від коліс , так як зчеплення у обох коліс має дорівнювати .
З висотою центра ваги все складніше. Чим вище центр тяжіння , тим зчеплення з дорогою вище ( розгін-гальмування проходять краще і швидше) , але знижується максимальний рівень нахилу мотоцикла. Відповідно, з низьким центром ваги мотоцикл управляється набагато краще. Тут завжди вибирається компроміс.
Рівень нахилу вилки
Тут теж просто : кут нахилу більше - краще стійкість на великих швидкостях , менша стійкість на малих і збільшений радіус повороту. І, відповідно , навпаки.
Детальніше про мототранспорт тут: сова
Все найцікавіше та найбільш актуальне, зокрема про Мотоциклы «Сова» 175 и 200
|