Уряд вніс зміни до ПДР, спрямовані на спрощення оформлення дрібних аварій. Незабаром автомобілістам не потрібно буде годинами чекати інспектора ДІБДР на місці аварії, навіть якщо водії не зможуть вирішити між собою, хто винен у ДТП. Одні експерти вважають, що нові правила допоможуть водіям оформляти аварії швидше і простіше, інші впевнені, що зміни в ПДР тільки погіршать ситуацію, внісши ще більшу плутанину в закон.
Нові правила дорожнього руху зобов'язали водіїв звільняти проїжджу частину в разі ДТП, навіть за наявності у них розбіжностей з приводу причин аварії. Перед тим як прибрати машини з дороги, водії повинні будуть зафіксувати аварію за допомогою фото-або відеозйомки. Відповідну постанову уряду про зміни в ПДР підписав у понеділок прем'єр-міністр Дмитро Медведєв. Заробити нові правила повинні з 1 липня 2015 року.
Згідно з діючими зараз нормам, учасники ДТП можуть самі оформити документи про подію для страхової компанії або скласти схему інциденту і завірити її на найближчому посту ДПС, в тому випадку якщо обставини аварії не викликають у них розбіжностей.
Якщо ж водії не приходять до консенсусу, то змушені чекати поліції, і до її приїзду автомобілі повинні залишатися на дорозі. У великих містах з цієї причини на проїжджій частині дуже часто виникають серйозні затори.
Цікавитесь автомобілями?! Тоді вам сюди: характеристики Mazda2-2015.
Вся найбільш актуальна інформація на одному сайті, зокрема: «Третя» Mazda 2.
«Я змінив правила, порядок дій при ДТП. Це допоможе спростити процедуру, скоротити час для оформлення дорожньо-транспортних пригод. Відповідні зміни внесені до правил дорожнього руху, - заявив Медведєв на нараді з віце-прем'єрами. - У нас країна на колесах, що називається, всі їздять, тому новий порядок оформлення дорожньо-транспортних пригод стосується дуже багатьох ».
Виходячи з розміщеного на сайті уряду документа, зміни торкнулися пунктів 2.5 та 2.6 ПДР.
Таким чином, незабаром водіям достатньо буде сфотографувати або зняти на відео обставини дорожнього інциденту, після чого вони повинні будуть звільнити проїжджу частину навіть за наявності у них розбіжностей.
У тому випадку якщо учасники аварії не можуть домовитися, їм пропонується повідомити про ДТП в поліцію і, якщо буде потрібно, приїхати на найближчий пост ДПС для оформлення протоколу.
Крім того, тепер в ПДР з'явилася норма, відповідно до якої за відсутності необхідності в оформленні документів про ДТП водіям дозволяється залишити місце аварії.
В таких випадках, коли пошкодження автомобілів носять незначний характер і у водіїв немає ніяких матеріальних претензій один до одного, вони отримають право не оформляти аварію і не повідомляти поліцію.
Нові правила спрощеного оформлення аварій не торкнуться тих ДТП, в яких є постраждалі. У разі такої аварії водії повинні, як і раніше, викликати «швидку допомогу» і співробітників правоохоронних органів, зазначив в ході засідання віце-прем'єр Ігор Шувалов. Він також пояснив, що нові правила були розроблені паралельно з поправками в закон про ОСАГО, який в новій редакції набуде чинності в жовтні цього року.
Нагадаємо, що згідно з прийнятими поправками до закону про ОСАЦВ ліміт виплат по «європротоколу» був збільшений з 25 тис. До 50 тис. Руб., А в Москві, Підмосков'ї, Санкт-Петербурзі і Ленінградській області - до 400 тис. Руб.
Координатор громадського проекту «Рух» Андрій Орел позитивно оцінює нововведення. «Враховуючи, що за новим законом про ОСАГО розширили максимальний ліміт виплат по« європротоколу », люди будуть з більшою впевненістю користуватися можливістю спрощеного оформлення, - розповів« Газеті.Ru »експерт. -
Основна проблема полягає в тому, що страхові компанії будуть чіплятися до оформленим самими водіями документам про ДТП, всіляко намагаючись відмовити їм у виплатах ».
Президент Колегії правового захисту автовласників Віктор Травін вважає, що пунктом 2.5 ПДР автомобілісти і раніше практично не користувалися, а з внесенням до них змін - не будуть і поготів.
«Тепер у разі ДТП з потерпілими водій в тому числі зобов'язаний звільнити проїжджу частину, попередньо зафіксувавши засобами фотозйомки або відеозапису становище транспортних засобів по відношенню один до одного і об'єктам дорожньої інфраструктури, сліди і предмети, що відносяться до події, - розповів« Газеті.Ru »експерт. - Як ви собі це уявляєте?
Скажімо, аварія, 25 трупів, приїжджає слідчий, а машини вже прибрали з дороги і не зрозуміло, як вони стояли і хто кого збив. Сподіваюся, що цей абзац потрапив в змінений пункт ПДР по помилку ».
Критично висловився правозахисник і щодо тих змін в пункті 2.6 ПДР, які зобов'язують водіїв, у разі якщо вони не можуть домовитися, дзвонити в поліцію і слідувати вказівкам правоохоронців. «Це нонсенс: співробітник поліції не може на відстані давати вказівки, - вважає експерт. - А якщо водії не точно описали йому деталі аварії, а він їм скаже покинути місце ДТП? Жоден поліцейський не стане брати на себе таку відповідальність ».
«Зараз дії водія після ДТП чітко не регламентовані, - пояснили« Газеті.Ru »в ГИБДД Росії. - Зокрема, якщо в даний час громадяни оформляють ДТП самостійно, то у них немає розуміння, чи треба при цьому повідомляти про ДТП ГИБДД, не покарають чи їх за залишення місця дорожньої пригоди. Нова редакція даних пунктів правил чітко регламентує послідовність усіх дій учасників аварії ».
|