Багато автолюбителів живуть регіонах, де зими суворі. Мороз досягає -40, а то і нижче. Завести автомобіль в такий мороз завдання не з легких. Не дивно, що знає людина заведе свою машину в будь-який мороз, коли недосвідчений буде відчувати проблеми вже при-20C.
Які є секрети по запуску автомобіля в мороз? Що потрібно зробити з машиною, щоб вона заводилася навіть у лютий холод?
Спробуємо розібратися в цих питаннях. Отже, перші правила, які повинні бути виконані для того, щоб завести автомобіль в мороз без проблем:
Автомобіль повинен бути справний (наприклад, якщо влітку Ваш автомобіль заводився з другого разу або стартер крутить довше, ніж належить, то в мороз завести такий автомобіль буде набагато складніше)
Справний і добре заряджений акумулятор (дуже популярна причина, по якій автовласники сідають вранці в таксі, а не в свій автомобіль :))
Моторне масло не повинно бути сильно густим.Налічіе якісного бензіна.Качественная сигналізація (статистика показує, що більше половини випадків, коли не можуть завести автомобіль в мороз - це блокування сигналізацією, тому що замерзає китайське реле.
Більше цікавого про автомобілі на сайті: характеристики КрАЗ-6510.
Зокрема про КрАЗ-6510.
Порядок запуску автомобіля в зимовий період:
Вимкнути все електроустаткування (грубку, світло фар, обігрів сидінь або дзеркал і т.д.)
Включаємо запалювання і чекаємо (треба дочекатися, коли Регулятор холостого ходу (РХХ) встановиться в початкове положення.
Включаємо дальнє світло на 15 секунд (таким чином ми розігріваємо акумулятор (АКБ))
Вичавлюємо зчеплення і пробуємо завести (прокрутка стартера не повинна перевищувати 10сек)
Якщо машина не завелася, то чекаємо не менше 5хв (в цей час можна подивитися, як інші пробують безрезультатно завести своїм машини :))
Пробуємо завести другу разів.
2-3 спроби по 5-10 сек., З паузою між спробами 30сек. Якщо є в наявності поодинокі спалахи, але двигун не заводиться, то слід натиснути педаль газу "у підлогу" і пробувати завести із затиснутою педаллю близько 10 сек. (Відбувається продування циліндрів)
Пробуємо завести останній раз, якщо не вийшло, то далі пробувати завести немає сенсу. Швидше за все залило свічки.
Викручуємо свічки. Для 16кл після зняття кришки з двигуна викручується шпилька з ресивера і там наскрізний отвір. Воно має бути закрито.
Свічки можна просушити і прочистити, але краще все таки купити нові.
Знімаємо роз'єм з модуля запалювання (МЗ), щоб він не згорів.
Крутимо стартером з натиснутою "в підлогу" педаллю газу близько п'яти секунд. (Продуваємо циліндри) Зворотно підчіплюємо роз'єм МОЗ та укручуємо свічки.
Пробуємо завести. Якщо знову безрезультатно, то краще залишити це пропаща справа :) Швидше за все в автомобілі є несправність.
Якщо між спроб запуску автомобіля у вас села АКБ, то можна спробувати прикурити автомобіль від АКБ іншої машини.
Рекомендації для більш легкого запуску двигуна в період зими:
Використовувати масло для зими (5W40, для сильних морозів - 0W40). З пониженням температури масло стає густішим. Чим густіше масло, тим складніше стартеру прокрутити мотор. Перша цифра до "W" якраз і є низькотемпературна в'язкість.
У перебігу всієї зими не допускати, щоб рівень бензину був менше половини бака (щоб не утворювався конденсат). Рекомендується до настання зими прибрати з паливної системи воду (залити 1-2л. Технічного спирту на повний бак, вода перетвориться на горілку і після згорить)
Міжелектродний зазор свічок запалювання найкраще знизити до мінімальної величини (тобто 1 мм)
Перед тим, як залишити автомобіль на тривалий час на холоді, рекомендується "пропалити" свічки запалювання. Тобто на протязі хвилини підняти обороти двигуна до 3000 об / хв, а потім різко заглушити.
Для "реанімації" замерзлих автомобілів можна обдурити ЕБУ за допомогою резистора. Якщо резистор 30-50кОм підключити паралельно Датчик температури охолоджуючої рідини (ДТОЖ), то ЕБУ буде вважати, що температура піднялася і буде готує більш бідну суміш, що запобіжить заливання свічок.
При наявності розетки поруч з машиною можна за допомогою фена підігріти ДТОЖ.
Переконатися, що нету струму витоку акумулятора. (В мороз навіть маленька витік може дуже швидко посадити АКБ)
Встановити сигналізацію з автозапуском (постійні запуски двигуна не дадуть машині охолонути), або встановити додаткові передпускові (автономние/220Вт) підігрівачі масла / тосола (наприклад, автономний Webasto, або ТЕН для підігріву тосола від 220Вт, або дідівську гарелку :)).
Запускати двигун потрібно короткими прокрутки, не звертаючи уваги на поодинокі спалахи або на "схоплювання".
Можна використовувати утеплювач для АКБ. Замовити готовий термо кейс для АКБ або виготовити підігрів для АКБ самому. Але як правило новий акумулятор не потребує утепленні і буде крутити стартер і після довгого простою на морозі.
Зробити теплоізоляцію підкапотного простору або вкривати мотор Дорніта або автоодеялом для збереження тепла.
Використовувати більш "гарячі" аналоги свічок запалювання.
|