Дуже багато автолюбителів в далекі поїздки воліють виїжджати вночі - машин поменше. В общем-то я з ними згоден, сам дуже часто ставлю будильник годинки на два ночі і - вперед. Раніше - так, але тепер - небезпечно, бандитів багато. До того ж їзда вночі відрізняється від їзди звичайної, до якої ви вже звикли. Чим же? Головне тим, що вночі видимість обмежена плямами фар на асфальті: що з цього випливає?
Одного разу в Італії провели експеримент: запустили двох приблизно однакових водіїв (за професіоналізмом) по одному маршруту - небезпечному, гірському - з одними і тими ж умовами. Тільки одного запустили вночі, а другого - вдень. Як ви думаєте, хто швидше доїхав?
Швидше доїхав той, хто їхав вночі: він не бачив прірв і обривів, він не бачив, що в метрі від коліс його автомобіля причаїлася смерть.
У тому-то й полягає небезпека нічної їзди, що ви не бачите того, що несподівано може обмежити ваше життя. Але не бачити - це не означає не мати.
Вони є, всі ці обмежувачі вашому житті, і ви зобов'язані знати про них, якщо хочете затриматися на цьому світі весь свій земний термін.
Тому - необхідні заходи попередження небезпеки:
- Відрегулюйте фари так, щоб їх дальнє світло сходився перед автомобілем на асфальті метрах в 300, одним плямою;
- Не полінуйтеся з'їздити в автомагазин і купити дві додаткові фари з дальнім світлом галогенних ламп, які ви встановите на дузі над дахом. Простягніть дріт від них в кабіну, на вмикач; повірте, що ті витрати грошей і часу, які ви понесете на цю акцію, окупляться швидкістю, безпекою та комфортом декількох тисяч кілометрів, які вам належить подолати;
- Запасіться двома-трьома запобіжниками відповідної потужності на той випадок, якщо запобіжники ваші по дорозі перегорять;
- Майте в запасі хоча б одну лампу фари;
- Наварите кави або чаю, в залежності від того, що на вас більше діє, залийте в термоси, приготуйте п'ять-шість бутербродів і що-небудь погризти в дорозі: бублики, сухарі, яблука, печиво, цукерки або жуйку;
- Розташуйте все це в автомобілі зручно, щоб простягнута права рука до всього дістала без зусиль;
- При їзді вночі просто необхідна наявність радіо, а ще краще - магнітофона плюс дві-три касети з забійними рок-н-рольних мелодіями;
- Непогано б мати під рукою нашатир: якщо потягне в сон, то один всього лише «нюх» його може вас повернути в суспільство живих;
- Заправте бачок склоочисника свіжою водою з мильним (або незамерзающим) розчином;
- Змініть щітки, якщо вони працюють більше року-півтора;
- І взагалі - знежирте спиртом, горілкою, ацетоном або просто злегка вологою м'ятою газетою лобове скло зсередини і зовні перед поїздкою вночі, це дасть вам такий комфорт, що ви будете обганяти «Мерседеси».
Сподіваюся, що все це ви зробили, поставили будильник на 2:00 ночі і поїхали: що далі?
Цікавитесь автомобілями?! Більше цікавого ви знайдете тут: www.motobikecar.ru.
Зокрема Mercedes-Benz збирається відмовитися від назви «M-клас».
Тихіше їдеш - далі будеш
А далі майте на увазі, що з фарами їздять в Росії потворно. У сільських місцевостях прийнято праву фару регулювати так, щоб світ її біг по узбіччю - правіше ніж належить. А ліву - щоб вона била вам, зустрічному, в очі.
Обгін вночі, з фарами, стає справою набагато більш проблематичним, ніж вдень. Біда в тому, що багато фари на багатьох машинах просто не горять, і тому ці машини здаються нам мотоциклами. Через це гине безліч людей, що йдуть на обгін і не усвідомлюють габаритів «зустрічних транспортних засобів».
Будьте обережні і недовірливі до одиноким фарам. Коли ви зближаєтеся із зустрічними машинами, візьміть максимально правіше і дивіться не на зустрічну машину, а на кордон можливої смуги руху праворуч - в 99 відсотках (якщо водій зустрічної машини не заснув) це врятує вас від засліплення і дасть гарантію безпечного роз'їзду із зустрічним ідіотом, що йде з максимальним світлом.
При обгоні в умовах негоди заздалегідь рази три-чотири помігают дальнім світлом обганяємо і також заздалегідь увімкніть на максималку щітки і омивач лобового скла: воно при обгоні хоч на секунди має бути чисте.
Чи не обганяйте доти, поки не переконаєтеся, що обганяє вас побачив і прийняв вправо.
При довготривалій їзді вночі, особливо в негоду, ви маєте право закрити ганчіркою все лампочки і підсвічування панелі приладів: вони, нерегульовані по силі світла, здорово стомлюють очі.
Якщо ви потрапили на шосе в сильний снігопад, то відразу вимикайте дальнє світло, спробуйте їхати на ближньому, скиньте швидкість, потім спробуйте вимкнути і ближнє світло теж або їхати взагалі на підфарниках, якщо у вас немає спеціальних протитуманних фар, підвішених під переднім бампером, саме вони найбільш ефективні при тумані і снігопаді.
Намагайтеся перемикатися з далекого на ближній не тоді, коли це регламентують правила, а після того, як представите, що зустрічний - це ви.
Зрозумійте просту річ: засліплений вами - ваш потенційний вбивця.
|