З початку серпня ліміт виплат страхової суми при оформленні ДТП без інспектора ДІБДР виріс до 50 тис. Руб. Таким чином, більшість дрібних аварій водії тепер можуть оформити самі. В Державтоінспекції вирішили нагадати учасникам аварії, як правильно оформити документи, щоб не виникло проблем зі страховиком.
З 2 серпня в Росії почали діяти поправки до закону про ОСАГО, по яких ліміт виплат по так званому європротоколу (коли ДТП оформляється без залучення інспектора ДІБДР) збільшився з 25 тис. До 50 тис. Руб.
У зв'язку з цим МВС Росії підготувало наказ, в якому уточнюються тонкощі оформлення ДТП самими водіями і особливості врегулювання наслідків аварій зі страховими компаніями. Документ набуде чинності найближчим часом.
Оформити європротокол можна в наступних випадках:
1. Якщо в результаті аварії шкода була заподіяна тільки транспортним засобам.
2. В ДТП не повинно брати участь більше двох автомобілів. При цьому обидва власника цих транспортних засобів повинні мати діючі поліси ОСАЦВ.
3. Обставини аварії, характер і перелік видимих пошкоджень не повинні викликати розбіжностей у обох водіїв.
Також в рамках оформлення європротоколу водії зобов'язані самостійно заповнити спеціальний бланк (його можна отримати у своїй страховій компанії) про подробиці аварії відповідно до правил ОСАГО. Заповнений бланк повинен бути переданий представнику страхової компанії протягом п'яти робочих днів з моменту оформлення ДТП.
У проекті наказу МВС уточнюється, що оформити ДТП самостійно водії можуть тільки за умови дотримання всіх цих обставин.
До набрання чинності поправок до закону про ОСАЦВ російські водії з неохотою йшли на оформлення ДТП самостійно. Так, по європротоколу відшкодовувалися порядку 8-9% збитків. Причина непопулярності такого методу оформлення ДТП крилася в тому, що автовласники в більшості випадків сумнівалися, що ліміт в 25 тис. Руб. покриє збитки.
Збільшення ж страхової суми в рамках європротоколу повинно, на думку законодавців, стимулювати водіїв на самостійне оформлення ДТП.
У свою чергу, цей спосіб має розвантажити співробітників ГИБДД і, можливо, скоротити пробки, адже чекати годинами екіпаж ДПС, займаючи проїжджу частину, вже не потрібно.
Нагадаємо, що з 1 жовтня 2014 року в Москві, Санкт-Петербурзі, Московській і Ленінградській областях стартує експеримент, в рамках якого ліміт виплат по європротоколу збільшиться до 400 тис. Руб. Крім бланка водії будуть зобов'язані надавати фото-або відеозйомку машин, що потрапили в аварію, і їх ушкоджень, а також дані, зафіксовані із застосуванням глобальних супутникових систем.
За словами голови Асоціації захисту страхувальників Миколи Тюрнікова, незважаючи на збільшені по всій Росії ліміти виплат, ці поправки знайдуть сенс ще не скоро.
«По суті, збільшений до 50 тис. Ліміт виплат стане актуальним лише через рік, - розповів« Газеті.Ru »експерт. -
Всі найцікавіші новини з світу автомобілів тут: http://www.motobikecar.ru/2014/09/haval.html.
Зокрема у Росії стартують продажі позашляховиків Haval
Справа в тому, що ця поправка до закону про ОСАЦВ поширюється тільки на тих автовласників, які оформили поліс вже після 2 серпня. Таким чином, всі автомобілісти в Росії отримають нові поліси тільки до 2 серпня 2015 - отоді європротокол запрацює повною мірою.
Точно так само йде справа і з експериментом, за яким у чотирьох областях водії зможуть отримувати до 400 тис. Руб. по європротоколу, - він набуде чинності 1 жовтня, а насправді - тільки через рік, коли все оновлять поліси ».
«Звичайно, зараз можна розривати старі договори і укладати нові, але автовласник теж на цьому втратить гроші», - говорить Тюрніков.
За словами експерта, необхідність надання автовласником в страхову компанію даних про ДТП, отриманих із застосуванням глобальних супутникових систем, призведе до того, що відсоток водіїв, які зможуть оформити ДТП за європротоколом і отримати до 400 тис. Руб. компенсації, виявиться вкрай невисоким.
«Це абсурд. Достатньо було б зняти пошкоджені машини на фотоапарат або відеокамеру, - пояснює Тюрніков. -
Страховики ж вимагають установки на автомобілі спеціального обладнання, вартість якого близько 5-6 тис. Руб. І це при тому, що поліс ОСАГО коштує близько 3 тис. Ніхто не стане ці датчики купувати за такі гроші ».
«І тут виникає питання: чому автовласники повинні придбавати ці пристрої у постачальників страхових компаній? І чому не можна для цих цілей використовувати штатні супутникові системи, якими сьогодні оснащуються багато автомобілів? »- Дивується Тюрніков.
Крім того, за словами експерта, досі не ясно, чи повинні будуть обидві машини, що беруть участь в ДТП, бути обладнані цими датчиками або ж достатньо, щоб вони стояли тільки в одному з автомобілів.
|