Нестабільна економічна ситуація, аварії на НПЗ і ринкова гра великих нафтових компаній стали чинниками для випереджаючого прогнози зростання цін на бензин у вересні.
У перший тиждень вересня вартість бензину марки АІ-92 на біржі СПбМТСБ збільшилася відразу на 1,7% (до 41,87 тисячі рублів за тонну). АІ-95 також подорожчав - на 1,6%. Таким чином, з середини серпня зростання оптових цін на паливо склав вже 3,6-4,6%.
Що ж до роздробу, то, згідно з даними інформаційно-аналітичного центру «Кортес», вартість бензину на заправках зростає швидше, ніж це прогнозувалося на початку року. Середня роздрібна ціна АІ-95 у вересні зросла на 6,3% (порівняно з січнем) і склала 34,86 рубля за літр. АІ-92 подорожчав на 7%, до 32,12 рубля за літр. Аналітики, опитані АіФ.ru, називають кілька причин такого подорожчання: сезонний фактор, ослаблення рубля, а також ринкова гра великих нафтових компаній.
Більше цікаваого та актуального про автомобілі тут: masini in chirie moldova.
Також можна купити хороші машини за доступними цінами.
«Для росту оптових цін існує кілька причин, - пояснив заступник начальника відділу аналізу та маркетингових досліджень« Кортес »Олександр Шкурін. - Одна з них цілком об'єктивна - це сезонний високий попит на паливо, пов'язаний з початком жнив. Супутнім подразнюючим чинником тут виступає аварія на Ачинском нафтопереробному заводі (НПЗ), а також плановий ремонт інших НПЗ в Білорусії та Росії. Інша причина чисто ринкова - великі гравці, спостерігаючи підвищений попит, закуповують паливо і притримують його, сподіваючись згодом реалізувати дорожче. Таким чином, починає утворюватися штучний дефіцит, хоча реальних передумов для цього не існує ».
Ще один сезонний фактор підвищення цін на бензин - зростання ділової активності після закінчення відпускного сезону. На цю причину вказав співдиректор аналітичного відділу агентства «Інвесткафе» Григорій Бирг: «Після сонних літніх місяців традиційно спостерігається ажіотажний попит на бензин: люди повернулися з відпустки. Звичайно, про якийсь дефіцит говорити не можна, але підвищений попит завжди змушує ціни йти вгору ». Крім того, за словами Бирга, на внутрішні ціни також впливає ослаблення рубля, пов'язане з нестабільною економічною ситуацією, - адже акцизи на паливо виражені в доларах.
Втім, експерти сходяться в тому, що ситуація, в цілому, стабільна, і різкого стрибка роздрібних цін не передбачається. Справа в тому, що раніше Міненерго рекомендувало компаніям створити резервні запаси «горючки», довівши їх до 1 вересня до 1,75 мільйона тонн. Таким чином, реального дефіциту бензину не існує, а всі спроби великих нафтових компаній зіграти на підвищення повинна присікти Федеральна антимонопольна служба (ФАС), перед якою стоїть завдання утримати роздрібні ціни, запобігши зростання інфляції. А з
закінченням підвищеного сезонного попиту зростання оптових цін буде додатково уповільнений зниженням вартості нафти на світовому ринку. Нагадаємо, що з січня по вересень барель марки Brent втратив 12% вартості.
«Так що істотних факторів, здатних якось потрясти внутрішній ринок, не спостерігається, - зазначив Олександр Шкурін. - Тому наш прогноз такий: до кінця року бензин в роздробі подорожчає не більше, ніж на 10% ». Такої ж думки дотримується і Григорій Бриг:« Думаю, що зростання роздрібних цін не перевищить інфляції, тобто - 8-9% ». Реальними ж потерпілими, продовжив експерт, можуть виявитися хіба що незалежні АЗС. Не маючи великих резервів бензину, вони змушені купувати паливо за високою оптової вартості, а «задирати» роздрібні ціни на заправках не вправі. Таким чином, ситуація, «вилка» роздрібних і оптових цін ставить під загрозу виживання невеликих компаній.
|